Ett undangömt hus, lite under vägen till Elfvik vid infarten till Södergarn. Kanske är första reaktionen, nej nej där kan vi inte bo. Men det här kan bli väldigt rätt för just rätt personer.
Läget orkar ekonomiskt inte med hur stora till/renoveringskostnader som helst. Och här behövs allt göras. Nytt kök, nya badrum, samtliga ytskickt invändigt, golvslip, se över taket och tomten. 1,5 -1,7 milj kommer vi ganska långt med. Vad gäller tomten, starta med att beskära äppelträden och klipp ned lite träd som tar bort dag och kvällssol. Vips så har ni ett helt annat ljus. En rejäl häck mot vägen som ligger i norr, där vill ni ändå inte vara. För 12,5 - 12,8 har ni ett hus på 120 + 58 kvm.
Minus för direktverkande el, men den stora knäckpunkten är avloppet. Egen brunn, och sluten tank till wc avlopp. Här måste spekulanter tala med kommunen om möjlighet till framtida anslutning, eller tänka över om det här är en lösning ni kan leva. Att vattnet är tjänligt osv.
Läget är nära kommunikation (buss) och nära Rudboda Centrum som kommer att renoveras inom kort. I princip granne med fantastiska grönområden, södergarnsbadet mm.
Men också nästan granne med Iranska ambassaden som just nu har ständig polisövervakning.
Som en notering kan vi säga att en stuga/villa i Herserud såldes i veckan för 16,0 milj före visning,
den var 83 kvm i boyta. Men naturligtvis med bättre läge och frmförallt med kommunalt vattten och avlopp.
Panelen köper för 11,0 milj
Berätta om din upplevelse
