top of page

Bostäder på Lidingö  /

Lokevägen 4

Lokevägen 4

29,0 milj

Kommentar från panelen

Mäklare Wrede

Område

Hersby

Hersby ett av de mer attraktiva områdena på Lidingö. Närhet till Hersby skola, centrum och kommunikation. Just det här huset ligger i ett etablerat lugnt område. Så alla rätt där, bara sjöutsikt som saknas:)

Huset är ett charmtroll, dvs ett hus som väldigt många spekulanter fastnar för. Även om det inte är sekelskiftescharm så är det många rätt. Planlösningen är bra på båda våningsplanen och huset "fungerar" för en familj att bo i. Uteplatsen med tämligen fritt läge åt söder och god access från allrum/kök. Tomten 1.163 kvm är bra, särskilt med tanke på att de flesta kvm går att använda för party/samkväm. Skicket utomordentligt bra, något som inte minst lägenhetssäljare från innerstan uppskattar. Där har de ofta renoverat på samma sätt som det här huset.


Prisreferens är Nr 8 på gatan (hemextra.se har felaktigt skrivit nr 6 tidigare) det såldes för 20,6 milj,

Det är 183 kvm + 71 kvm. Gick upp i budgivning 5,6 %. Det är också fortfarande ett av de hus hemextra.se fått mest förfrågningar på inför köp. Skicket var mycket bra. Kvm priset här är 128.000 kr. Isåfall skulle priset här vara Ca: 25 milj för det här huset.


Besiktningen har några synpunkter som kräver underhåll men inget som gör att vi avråder från köp.


Vi har skrivit tidigare vad vi tycker om marknadspris. Är det ett marknadspris om 2 st bjuder upp till 30 milj, men det är osannolikt att man får tillbaka pengarna om 5 år. Hur bred är marknaden, var de just dessa två som av tillfälligheter budade. Just nu är det i området och närområdet flera hus i prishäradet som är och har varit till salu, men de säljs inte.


Panelen är helt enig om att det här är ett för högt pris ur ett "säkert" perspektiv, men det är så mycket som är bra med fastigheten att någon kan dras med i karusellen.


Panelen köper för 26,0 milj

Berätta om din upplevelse

Mäklare

Hur upplevde du visningen, vad var bra och vad kan förbättras?

Bank

Hur var bemötande i er kontakt med det lokala bankkontoret?

Försäkring

Berätta bra/dåligt och eventuella förbättringar med försäkringsbolaget

bottom of page